خوردن سرکه بالزامیک مازتی توسط کودک 3 سبب سوختن حنجره او شد

سرکه بالزامیک نامی است که نیازی به معرفی ندارد. یک ماده بسیار محبوب که اغلب برای تقویت و ایجاد اسیدیته در سالادها، مارینادها، لعاب ها و سایر غذاها استفاده می شود.

سرکه بالزامیک با رنگ تیره و طعم تارت مانند از آب انگور تخمیر نشده تهیه می شود. سرکه بالزامیک با فواید سلامتی مختلفی مرتبط است.

سرکه بالزامیک سرشار از فیتونوترینت ها، اسیدهای استیک، عوامل ضد میکروبی و آنتی اکسیدان ها، ممکن است با روشن تر به نظر رسیدن پوست، به بهبود رنگ چهره کمک کند. با این حال، بر خلاف سرکه سیب، سرکه بالزامیک نباید مستقیماً روی پوست مالیده شود.

سرکه بالزامیک با ترکیبات پروبیوتیکی که دارد به شما کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و از میل به پرخوری جلوگیری می‌کند.

اگرچه یک شبه نتیجه نمی دهد، اما سرکه بالزامیک مازتی می تواند یک سلاح عالی برای کمک به رسیدن به هدف کاهش وزن باشد.

سرکه بالزامیک که حاوی اسید لاکتیک و پروبیوتیک است، به بهبود سلامت روده و هضم بهتر کمک می کند. این پروبیوتیک ها همچنین به حمایت از سیستم ایمنی کمک می کنند .

برخی مطالعات نشان داده اند که آنتی اکسیدان های موجود در سرکه بالزامیک ممکن است به مهار تجمع چربی و اکسیداسیون کلسترول بد (لیپوپروتئین با چگالی کم-LDL) کمک کند. همچنین ممکن است به مهار سلول های سمی که مسئول افزایش سطح کلسترول در بدن هستند کمک کند.

در یک مطالعه، مشخص شد که سرکه بالزامیک می تواند به مدیریت و تنظیم قند خون کمک کند. با کاهش افزایش سطح قند خون در بدن کمک می کند و در نتیجه به بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند تا وضعیت خود را بهتر مدیریت کنند.

تحقیقات نشان داده است که سرکه بالزامیک ممکن است با جلوگیری از تشکیل لخته های خون (جلوگیری از تجمع بیش از حد پلاکت ها در رگ های خونی) به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند.

سرکه بالزامیک نیز حامل پلی فنول ها است. با این حال، اثر پلی فنول های موجود در سرکه بالزامیک در بهبود گردش خون هنوز در حال بررسی است.

سرکه بالزامیک وقتی به آب داغ اضافه شود و برای بخارپز استفاده شود، می تواند به رفع احتقان کمک کند. افزودن چند قطره سرکه بالزامیک به آب داغ و استنشاق بخار یا بخار آن می تواند به کاهش احتقان و تسکین آن کمک کند.