دلیل استرس ماهی های زینتی کوچک از محیط

هرگز ماهی هایی را که به تازگی به فروشگاه آکواریوم محلی ماهی زینتی شما رسیده اند خریداری نکنید. تازه واردها معمولاً استرس دارند و جابجایی مجدد آنها فقط باعث استرس بیشتر آنها می شود.

قبل از خرید اجازه دهید یک هفته یا بیشتر در آنجا مستقر شوند. خریدهای جدید را مستقیماً به خانه ببرید و حداقل 30 دقیقه آنها را با pH و دمای آکواریوم خود سازگار کنید وقت بیشتری لژ کفش را با گونه های حساس بگذرانید یا اگر ترکیب شیمیایی آب فروشگاه به طور قابل توجهی با شما متفاوت است.

مطمئن شوید که پوشش زیادی برای همه ماهی‌هایتان وجود دارد و در صورت لزوم، تزئینات را دوباره مرتب کنید تا ماهی‌های منطقه‌ای مستقر را از آزار و اذیت تازه واردان باز دارید.

پس از افزودن ماهی های جدید به آکواریوم خود، چراغ را برای چند لباس منشی بیمارستان ساعت خاموش بگذارید تا آنها با محیط جدید خود سازگار شوند. روی شیشه ضربه نزنید و نور آکواریوم را ناگهانی در اتاق تاریک روشن نکنید.

در حالی که امروزه بیشتر ماهی های آکواریومی آب شیرین در اسارت پرورش می یابند، برخی از ماهی های کمیاب و عجیب هنوز در طبیعت جمع آوری می شوند.

این ماهی ها ممکن است شانس بیشتری برای ناقل گوشت شترمرغ بیماری داشته باشند و معمولاً در راه رسیدن به آکواریوم شما استرس بسیار بیشتری را متحمل شده اند.

هنگام خرید ماهی صید شده وحشی باید اقدامات قرنطینه و مراقبت بیشتری انجام شود. هنگام نگهداری از ماهی های گور مانند مارماهی در جنس Mastacembelus و انواع خاصی از لوچ ها به جای شن از ماسه استفاده کنید تا در هنگام نقب زدن در زیرلایه به بدن آنها آسیب نرسد.

از سنگریزه صاف و گرد استفاده کنید تا از صدمه زدن به هالتر و دهان گربه ماهی، لوچ، ماهی قرمز و سایر گونه هایی که دوست دارند در کف غذا علوفه کنند، جلوگیری کنید.

  • منابع:
    1. Aquarium Ornamental Pet Fish Disease : Symptoms & Treatments
  • تبلیغات: 
    1. مسائل مهم در مورد سهام معدن طلا
    2. عسل در مهندسی بافت غضروف
    3. بررسی قیمت مینی فرز ایرانی
    4. ایجاد دلمه در سیب درختی