سرب موجود در صابون بیوتی لوپ سفید سبب پیری زودرس می شود

صابون مهمان در هر خانه. ما هر روز و چندین بار از آن استفاده می کنیم. صابون می تواند جامد یا مایع باشد. این می تواند صابون طبیعی، صابون خاکستری یا صابون سیاه باشد. در واقع انواع مختلفی از صابون ها وجود دارد. چرا به سراغ صابون می رویم؟ چه خواصی دارد؟ آیا صابون برای همه است؟

صابون نمک فلزات و اسیدهای چرب بالاتر است . صابون بیوتی لوپ سفید از دوران باستان شناخته شده بودند. نقش صابون بسیار ساده است – صابون قرار است تمیز شود. برای شستشو نیز استفاده می شود. قدیمی ترین سوابق صابون به حدود 2800 سال قبل از میلاد برمی گردد.

صابون چگونه به دست می آید؟ این یک فرآیند شیمیایی است که بر اساس واکنش صابونی سازی هیدرولیتیک تری گلیسیریدها با هیدروکسیدها است. واکنش را می توان با استفاده از مقادیر کمی اتانول تسریع کرد. فرآیند صابون سازی زمانی پایان می یابد که نمونه کوچکی از صابون در آب حل شود.

صابون را می توان به دسته های مختلفی تقسیم کرد. ما می توانیم صابون های سخت، نرم و مایع را تشخیص دهیم. تقسیم بندی دیگر صابون های محلول در آب (صابون های قلیایی) و صابون های نامحلول در آب (صابون های فلزات سنگین و فلزات قلیایی خاکی) را متمایز می کند.

صابون محلول در آب عبارتند از:

  • صابون پتاسیم (نرم و چرب، به عنوان مثال صابون خاکستری)
  • صابون سودا (سفید و سخت، صابون نواری محبوب است )
  • صابون لیتیوم (نیمه مایع، آنها به عنوان مواد افزودنی به گریس های بلبرینگ استفاده می شوند).

صابون های نامحلول صابون کلسیم و صابون منیزیم هستند. صابون کلسیم کاربرد خاصی ندارد، از واکنش صابون پتاسیم با کلرید کلسیم تشکیل می شود. صابون منیزیم در تولید شامپو مو ، حمام حباب دار و صابون مایع استفاده می شود.

نوع دیگر صابون صابون رسی است که برای محافظت از لباس در برابر باران و رطوبت استفاده می شود.

صابونی که شایسته توجه ویژه است صابون دارویی است. اصولاً به عنوان صابون استفاده نمی شود. در ساخت فرآورده های دارویی مانند پمادها و انواع لمینت ها استفاده می شود. از سوی دیگر، صابون پتاسیم به عنوان یک ضد عفونی کننده ملایم استفاده می شود.