سنگ مرمریت ممتاز عجیبی که در سواحل اتاگو رها شده اند

یکی از انواع سنگها که امروزه در صنعت ساختمان سازی رواج بسیار زیادی دارد سنگ مرمریت ممتاز می باشد که به واسطه تنوع بسیار بالای ان توجه بسیاری به خود جلب نموده است.

فرآیند شکل دادن به سنگ مرمر شبیه به اونیکس است، با این تفاوت که زمان بیشتری طول می کشد تا تبدیل شود.

سنگ مرمر دارای رنگ های متنوعی از جمله سفید، خاکستری، سیاه، سبز، زرد، بنفش و قرمز است. خالص ترین نوع سنگ مرمر مانند اونیکس سفید است.

سنگ مرمر نیز مانند سایر مصالح ساختمانی ویژگی های خاص خود را دارد که آن را به سنگی منحصربفرد تبدیل کرده و دارای مزایا و معایبی است که در استفاده از آن باید به آن اشاره کنید.

سختی مرمر

سنگ های تزئینی باید با دقت بیشتری استفاده شوند. سنگ مرمر از جمله سنگ هایی است که سختی کمتری نسبت به سایر سنگ ها دارد و سختی آن با سنگ هایی مانند گرانیت قابل مقایسه نیست.

سنگ مرمریت ممتاز

از طرفی این میزان سختی را می توان عامل مثبتی در فرآیند پولیش دانست.

اما از طرف دیگر آن سنگ مرمر را نمی توان در مناطق خاصی استفاده کرد، به عنوان مثال، استفاده از سنگ مرمر به عنوان کفپوش در محله های شلوغ عاقلانه نیست.

زیرا در دراز مدت باعث از هم پاشیدگی و زوال آن می شود و زیبایی آن را از بین می برد.

سنگ مرمر در برابر عوامل جوی و طبیعی

سنگ مرمر را نمی توان به عنوان مقاوم ترین سنگ در برابر عوامل جوی و عوامل طبیعی طبقه بندی کرد.

حداقل در شرایط سخت جوی نباید از این سنگ ظریف انتظار زیادی داشت. انقباض و انبساط طولانی مدت می تواند به سنگ مرمر آسیب برساند.

نور شدید همچنین می تواند به مرمر در نور طولانی مدت خورشید آسیب برساند، به خصوص در محله هایی که دائماً در مجاورت شرایط آب و هوایی شدید قرار دارند.