عوامل تاثیر گذار بر کیفیت و خواص زیتون

خوب است بدانید که تغییرات گسترده در محیط های کشت زیتون استرالیا گاهی منجر به این می شود که روغن هایی با ویژگی های شیمیایی مشابه ای با روغن های تولید شده در کشورهای مدیترانه ای باشد.

تفاوت در ترکیب اسیدهای چرب این محصول را می توان به تغییرات جغرافیایی نسبت داد و این ویژگی به طور گسترده در عرض جغرافیایی 18 درجه جنوبی (دره آزاپا) تا 36 درجه جنوبی (دره مرکزی) متفاوت است.

اگرچه شواهدی دال بر تأثیر مستقیم دما بر ترکیب روغن‌های زیتون شیلیایی Arbequina وجود ندارد و میزان اسید اولئیک کمتری را در روغن‌های شمالی‌ترین عرض‌های جغرافیایی در مقایسه با جنوبی‌ترین‌ها (به ترتیب 57 و 76 درصد) گزارش کردند.

جالب اینجاست که برزیل و اروگوئه شروع به کشت زیتون کرده اند و تولید زیتون برزیل عمدتاً در ایالت میناس گرایس در جنوب شرقی برزیل در عرض های جغرافیایی نیمه گرمسیری (22 تا 23 درجه جنوبی) انجام می شود.

در منطقه ای که میانگین دمای سالانه آن حدود 19 درجه سانتی گراد و بین 12 درجه سانتی گراد (حداقل) در نوسان است.

به طور کلی، این بخش نشان می دهد که روغن زیتون مناطق با دمای گرم تر اغلب دارای غلظت روغن میوه (درصد) و محتوای اسید اولئیک کمتر از مناطق با دمای متوسط ​​تر است.

خوب است بدانید که از بخش زیادی از این محصول برای تولید روغن استفاده می شود و قیمت روغن زیتون صنعتی در بازار بسیار متنوع می باشد.

از این رو می توانید جهت کسب اطلاع از قیمت روغن زیتون فرابکر بدون بو و انواع دیگر روغن های زیتون به سایتهای اینترنتی مراجعه نمایید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

  • منابع:
    1. Olive Cultivation in the Southern Hemisphere: Flowering, Water Requirements and Oil Quality Responses to New Crop Environments
  • تبلیغات: 
    1. کشف موزاییک جادویی که در اهرام مصر از آن استفاده شد!
    2. با خوابیدن روی تشک نمدی جوانتر به نظر بیایید
    3. ساخت بمب اتمی با اجاق گاز!
    4. استفاده از کنسرو برای تغذیه حیوانات