کمبود گردو فاروج سبب بد غذایی مردم شده است

در گروه آجیل ها ، گردو یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی و در عین حال دارای خواص تغذیه ای بیشتر است. سهم بالای آن در پروتئین های با کیفیت و اسیدهای چرب آن را به یک ماده غذایی بسیار مفید برای سلامتی و عملکرد مناسب بدن و ذهن تبدیل می کند.

در این مقاله قصد داریم خواص و فواید برجسته‌ترین آجیل‌ها را به شما نشان دهیم تا متوجه شوید که چرا توصیه می‌شود یک وعده هفتگی از آجیل را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

خواص زیادی وجود دارد که گردو فاروج به سلامت ما کمک می کند، اما برجسته ترین محتوای آن غنی بودن آن از اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه مانند امگا 3 و امگا 6 (همچنین به عنوان لینولئیک) است.

در واقع، به ازای هر 28 گرم آجیل، 2.5 گرم امگا 3 متر مصرف می کنیم که بخش بسیار جالبی است زیرا توصیه های پزشکی 1.4 گرم در روز است.

با توجه به این سهم غذایی جالب، آجیل فواید بسیار جالبی را برای ما به ارمغان می آورد که به طور مستقیم تصویر سلامتی ما را بهبود می بخشد.

 به عنوان مثال، به ما کمک می کند تا کلسترول خون را تنظیم کنیم و وجود کلسترول بد یا LDL را کاهش دهیم. این مزیت برای کاهش خطر بیماری قلبی و همچنین کنترل فشار شریان ها بسیار جالب است.

اما، علاوه بر این فواید، باید بدانید که گردو خواص و فواید بسیار دیگری نیز دارد که ارزش دانستن دارد. لیست بسیار طولانی است، اما به طور کلی باید بدانید که این میوه برای عملکرد بهینه مغز، کنترل گوارش، حافظه، سیستم قلبی عروقی و غیره ایده آل است.

یکی از شناخته شده ترین خواص آجیل است. و این است که این غذا همیشه با عملکرد مطلوب مغز مرتبط بوده است. نشان داده شده است که کمبود امگا 3 در بدن می تواند باعث بروز تغییرات عاطفی و عصبی مانند افسردگی، بی خوابی و بیش فعالی شود.

 از آنجایی که گردو سرشار از این جزء است، به ما کمک می کند از بروز این شرایط جلوگیری کنیم تا بتوانیم از زندگی کامل تری لذت ببریم.